Informace pro rodiče

Výtvarný obor

Motto: „Výtvarná výchova učí děti hledat, co říci o světě, ve kterém žijí a nabízí jim možnosti, jak to vyjádřit.“

 

Výtvarný obor rozvíjí osobnost žáka ve všech výtvarných disciplínách, které zahrnují nejenom tradiční kreslířské, malířské a grafické techniky, ale také techniky prostorové, jako je práce s hlínou, papírem a dalším (přírodním či nepřírodním) materiálem. Žáci se učí experimentovat a hledat nápady a myšlenky pro vlastní sebevyjádření. Výtvarný obor celkově podporuje tvořivé myšlení a estetické cítění.

Ve výtvarném oboru se účastníme výtvarných soutěží, navštěvujeme umělecké výstavy nebo je sami chystáme. Také spolupracujeme s hudebním, tanečním či literárně-dramatickým oborem.

Oborem Kresba a malba se rozšiřuje působení výtvarného oboru na komplexní přípravu k talentovým přijímacím zkouškám na SŠ i VŠ. 

Základem vzdělávání Výtvarného oboru jsou vzdělávací oblasti Výtvarná tvorba a Recepce a reflexe výtvarného umění, které se prolínají všemi vyučovacími předměty.

Výuka probíhá ve skupinové výuce s rozsahem tří vyučovacích hodin, (přípravné studium I. stupně má zkrácenou výuku na dvě vyučovací hodiny).

 

Studijní zaměření: VÝTVARNÁ TVORBA

 

Přípravné studium

Přípravné studium pro I. stupeň

  • Dvouleté přípravné studium pro žáky od 5 let.
  • Jednoleté přípravné studium pro žáky od 6 let.
  • Vyučovací předmět: Výtvarné vyjadřování

Výuka probíhá ve dvouhodinovém bloku. 

 

Přípravné studium pro II. stupeň 

  • Pro žáky od 13 let, které neabsolvovaly první stupeň
  • Vyučovací předmět: Výtvarné vyjadřování

Výuka probíhá ve tříhodinovém bloku.

 

Studium I. stupně

  • Pro žáky od 7 let
  • Vyučovací předmět: Výtvarná tvorba 

Výuka probíhá ve tříhodinovém bloku. 

                              

Studium II. stupně

  • Vyučovací předmět: Výtvarná realizace

Výuka probíhá ve tříhodinovém bloku. 

 

Studijní zaměření: KRESBA  A MALBA 

Studium II. stupně

  • Vyučovací předmět: Studijní kresba a malba

Výuka probíhá ve tříhodinovém bloku. 

 

Plošná tvorba – zahrnuje základní kreslířské, malířské, grafické principy a techniky (stopy nástrojů a materiálů nebo jen materiálů), jejich varianty i experimenty s nimi. Jde o postupy rozvíjející tvořivost, fantazii i smysl pro vnímání reality. Žáci se učí rozpoznávat základní prvky plošného výtvarného vyjádření, jako je linie, bod, plocha, světlo, stín, barva, textura, atd.

Prostorová tvorba – rozvíjí schopnost hmatového prožitku, vnímání smyslových podnětů a obohacuje cit žáků pro materiál. Plastická tvorba žáky přivádí k prostorovému uplatnění tvarů. Hry a experimenty s materiály a nástroji přináší žákům nové podněty, podporují zájem o výtvarné vyjadřování. Prostorová a intermediální tvorba – vede žáky k poznávání různých forem výtvarného jazyka, rozvíjí jejich výtvarné vyjadřovací schopnosti a podporuje kreativitu i samostatné myšlení žáků. Jsou zde využívány materiály tradiční, jako je například modelace s hlínou, ale i netradiční – karton, lepenka, nalezené přírodní materiály, provázky, plastové folie.

Výtvarná kultura – seznamuje žáka s historií a vývojem výtvarného umění, uměleckou tvorbou a užíváním výtvarného jazyka v umělecké i mimoumělecké oblasti. Umožňuje žákům orientovat se v hlavních rysech historického vývoje uměleckých slohů, epoch a směrů. Žáci se učí formulovat a obhájit své názory, respektovat různá hlediska výtvarného vyjadřování a postojů, prezentovat práci vlastní i druhých. Je kladen důraz na hledání inspirativních zdrojů směrem k vlastní tvorbě.

Diagram-bez-nazvu


stursova@zusvm.cz566 782 427
kudlackova@zusvm.cz
566 782 427
trojanova@zusvm.cz
566 782 426
sekretariat@zusvm.cz566 782 402